ASSALAMUALAIKUM SEMUA, SELAMAT DATANG

10 Mei 2011

May B last Entry

Assalamualaikum semua...


Aku baru balek dari Lubuk Manggis, jadi fc under Total Success Consultant.Programnye menarik n aku teruja nak main ZUUSSTANG! hehe, satu modul baru yang menguji kepekaan seseorang. Papepun, salute to En. Fazrul Ismail, selaku trainer utama merangkap pemiliki ToTal Success(if aku xsilap la). Dia engineer sbenarnya.
Apa yang menarik perhatian aku is, dia sambung study dari engineering kepada Bahasa Arab!! menarikkan? bidang yang berlainan, tapi dia boleh lakukannya. 

Antara benda baru tok aku, adalah P.I.E.S dan juga C.A.S.I.C....ha, ini adalah rahsia dan senjata yang boleh dijadikan sebagai bekalan untuk mencapai impian kita, so, formulanya adalah P.I.E.S+C.A.S.I.C=LEGACY.

So, apa benda tu? let me explain, yang aku tau aje ye? kan share2 ilmu..P adalah Physical, I adalah Intelectual, E adalah Emotional dan S adalah Spiritual. Aku rasa anda semua da boleh bayangkan kenapa PIES ni aku sebut sebagai rahsia kejayaan, kan? How about CASIC? C adalah Connect. A adalah Acknowledge, S adalah Serve, I adalah Inquiry dan C adalah Choice. Oh yeah! now, walaupn aku datang sekadar berkhidmat as a fc tym kem tu, tapi sambil2 tu aku pun sedang memotivasikan diri aku jugak. Aku sedang meng'clearkan' matlamat aku. Memandangkan minat aku sepertinya more to Motivasi,  I Hope One Day I Have My Own CONSULTANT at SARAWAK.

Finish bout that. Skarang masok pasal ke-ada-an aku kat UKM. Malam ni malam last aku kat UKM. Esok aku da g Klang, stay ngan kazen aku jap then balek semula KL dalam hari jumaat nanti. Aku akan balik my motherland hari ahad ni, tepat jam 7 pagi, harap2 tak adelah sebarang ke-delay-an, Insyaallah. Aku sangat berharap kat kampung aku dapat online, at least aku dapat update sebarang maklumat. Tak kesah la maklumat papepn. But, papepn tu semua bukan alasan la..Eh, alasan? kenapa tiba2 alasan plak?! ntah, aku pun tak tau. Ape pun tak boleh!

Guys, aku akan tinggalkan korang tak lama lagi. If korang masih ingat aku, ingat2lah daku dalam mimpimu. Aiseh, gurau aje. hehe. 3 tahun menimba ilmu di tempat orang, banyak benda baru yang aku dapat. Yelah, lain padang, lainlah rumputnya, lainlah jugak cengkeriknya dan lain jugaklah tanahnya. Hah sudah, rosak peribahasa dah. Sori Kamus Dewan & Bahasa. Aku tak dapat tinggalkan pape tok korang melainkan tapak kaki dan imbauan kenangan kita bersama. N, aku semestinya bawa balek berguni2 ilmu dan kenangan bersama anda semua. Kalaulah segala kenangan tu aku kena timbang tok masok Air Asia, gerenti aku kena bayar penalti berjuta2 sebab terlalu overweight!!.

Setiap benda yang aku alami ada nilai yang orang kata sentimental value. As an example, aku g nek gunung ngan adek bradek UPSM, lain kisahnya, aku g pulau ngan JAKSA KBH, lain pula kenangannya. Aku pegi BTN, puuunn lain rasanya. Apatah lagi my last kem, bersama pelajar2 UPSI. Ini adalah my last kem setelah da lama aku retire dari aktiviti lasak n fasilitator.

Kepulangan aku sebenarnya sedang dinanti2 family aku. Dah 3 tahun aku berjauhan dari meke sume. Petang tadi mak aku call. Dia dah teruja, "balek la cepat, mak nak masak masakan kesukaanmu".... Ya, aku tak perlu bersedih2 tinggalkan u all guys, sebab mata ayerku sedang menanti dengan hati yang gembira di sana...My Mummy~

Tapi, aku masih risaukan mata ayerku yang satu lagi. Semoga berjaya tingkatkan pointer untuk 2 sem lagi. Bertahan ye. Fokus to ur study, be a good engineer. Jumpa lagi 3 bulan selepas ini. Insyaallah kalau umur kita panjang. Saya akan ingat kata2 itu... 

Can I stop now? da penat betiarap...hoho.. Nite semua,




1 ulasan: